diumenge, 24 de maig de 2009

JOCS

RECURSOS DEL MESTRE

Les mans són un recurs molt utilitzat a infantil, capta l'atenció dels nins ràpidament. Inventa quasevol moviment amb les mans, pósa-li alguna caçoneta i veuràs el resultat.
Observa què es pot arribar a fer!

dilluns, 11 de maig de 2009

RUTINES

Les rutines donen seguretat als nins, per tant, és molt important fer un horari setmanal on puguin reconèixer fàcilment què faran durant el dia. Això queda penjat al ritual d'entrada, amb el plafó de passar llista, el tauló d'encarregats d'aula, el calendari del mes corresponent, el temps, mostra d'algunes cançons, endevinalles o embarbussaments que hem après, etc.

Després del pati,abans d'iniciar una altra feina, és important tornar crear un ambient de calma i tranquil.litat escoltant per exemple aquesta cançó:

dissabte, 9 de maig de 2009

FILOSOFIA 3/18

La filosofia a l'educació no és més que un projecte que ajuda, a desenvolupar les capacitats cognitives del nin: reflexionar, raonar... A la meva escola ho hem presentat a través de na Filo, (la coneguda Mafalda), una nina que la mestra coneix que cada setmana ens duu una cosa per pensar, ja bé sigui, una làmina d'art, un conte o un joc. Na Filo, ens envia cartes explicant l'activitat que han fet a la seva escola. Es treballen totes les àrees: lectoescriptura, matemàtiques, plàstica, etc. És una proposta molt interessant.

dimarts, 5 de maig de 2009

LLENGUATGE MATEMÀTIC

L'objectiu del mestre és aconseguir l'aprenentatge significatiu dels infants, per tant, aquesta matèria també ha de sortir d'un mateix. On trobam els nombres?. (A les nostres sabates,a la nostra alçada,...). Per què serveixen?. (Per saber a quin pis vivim, per comptar...). Són preguntes típiques que hem de treballar amb els infants. Exemples d'activitats de matemàtiques:
. Sessió amb cintes mètriques. Prèviament vàrem fer una conversa, per introduir l'objecte nou dins l'aula. Després per parelles, havien de cercar les mides de les diferents parts del cos del seu amic. Les dades obtingudes no es corresponien en moltes ocasions,amb la realitat, però el fet de tenir-ho al racó de matemàtiques, va fer que ho practicassin molt sovint. Va ser molt divertit!
. Composició amb formes geomètriques. Vàrem presentar el material i vaig demanar que, com podríem jugar. Els nins, varen dir: classificacions segons la forma, color o tamany; els cercles serveixen de monedes per racó de la caseta; o feim un nin... Això és el que va sortir:
El material queda al racó, però en poc temps, tenim un problema les peces no són suficients per fer les nostres composicions i a partir d'aquí vàrem marcar i retallar figures a una cartolina i cada un va poder fer la seva composició en gran dimensions. La imaginació dels infants és fascinant!

dilluns, 4 de maig de 2009

PROJECTES DE TREBALL

És una metodologia de feina, diferent i divertida, ja que els infants decideixen quin tema desenvolupar i què els interessa del mateix. Les passes són les següents:
1-Què volem treballar?
2-Què sabem? Avaluació inicial
3-Què volem saber?
4-On ho podem trobar?
5-Implicació dels pares aportant informacions diverses: fotos, murals, exposicions...
6-Què hem après? Avaluació final
Exemple racó de la classe de 5 anys: "ELS LLEOPARDS"

Exemple racó de la classe de 4 anys: "L'ALBUFERA"

LLENGUATGE PLÀSTIC

La plàstica va sempre relacionada amb els temes que treballam dins l'aula, ja bé sigui, un conte, un autor o una estació de l'any. Durant l'etapa d'infantil hem de realitzar, entre d'altres, les següents tècniques: estampació, collage, modelatge, dibuix, creació lliure (abstracte). Com treballar l'art a infantil?
També són interessants les propostes amb material de rebuig: paper reciclat, decoració d'envasos,...


divendres, 1 de maig de 2009

LLENGUATGE ESCRIT

El mestre ha d'aprendre a negociar, a través del diàleg, per ajudar a construir el coneixement del infants. Tot és un procés, hem de donar estímuls i informacions suficients, per motivar als alumnes a voler saber més. Partirem sempre d'un mateix, així que, farem seva la lletra del nom, la compartirem amb els companys, descobrirem que aquella lletra que tenim col.locada a un altre lloc, diu una altra cosa...etc. És molt important, crear situacions d'escriptura espontània a qualsevol moment del dia: fer llistat dels nins que queden al menjador, llistat de la compra, la carta dels reis,...No han de tenir por a escriure!.