dimarts, 5 de maig de 2009

LLENGUATGE MATEMÀTIC

L'objectiu del mestre és aconseguir l'aprenentatge significatiu dels infants, per tant, aquesta matèria també ha de sortir d'un mateix. On trobam els nombres?. (A les nostres sabates,a la nostra alçada,...). Per què serveixen?. (Per saber a quin pis vivim, per comptar...). Són preguntes típiques que hem de treballar amb els infants. Exemples d'activitats de matemàtiques:
. Sessió amb cintes mètriques. Prèviament vàrem fer una conversa, per introduir l'objecte nou dins l'aula. Després per parelles, havien de cercar les mides de les diferents parts del cos del seu amic. Les dades obtingudes no es corresponien en moltes ocasions,amb la realitat, però el fet de tenir-ho al racó de matemàtiques, va fer que ho practicassin molt sovint. Va ser molt divertit!
. Composició amb formes geomètriques. Vàrem presentar el material i vaig demanar que, com podríem jugar. Els nins, varen dir: classificacions segons la forma, color o tamany; els cercles serveixen de monedes per racó de la caseta; o feim un nin... Això és el que va sortir:
El material queda al racó, però en poc temps, tenim un problema les peces no són suficients per fer les nostres composicions i a partir d'aquí vàrem marcar i retallar figures a una cartolina i cada un va poder fer la seva composició en gran dimensions. La imaginació dels infants és fascinant!