
divendres, 1 de maig del 2009
LLENGUATGE ESCRIT
El mestre ha d'aprendre a negociar, a través del diàleg, per ajudar a construir el coneixement del infants. Tot és un procés, hem de donar estímuls i informacions suficients, per motivar als alumnes a voler saber més. Partirem sempre d'un mateix, així que, farem seva la lletra del nom, la compartirem amb els companys, descobrirem que aquella lletra que tenim col.locada a un altre lloc, diu una altra cosa...etc. És molt important, crear situacions d'escriptura espontània a qualsevol moment del dia: fer llistat dels nins que queden al menja
dor, llistat de la compra, la carta dels reis,...No han de tenir por a escriure!.

dissabte, 25 d’abril del 2009
LLENGUATGE ORAL
En Pingu és un personatge molt conegut a Infantil. Amb aquests tipus de videos treballam la immersió lingüística amb els més petits. Aturant la pel.lícula a un moment determinat, podem: fer descripcions de les escenes; anticipar accions dels personatges; pensar altres finals de la història; contestar preguntes com, per exemple, què passaria si..?. Les converses a Infantil són molt divertides!!
Altres materials que serveixen per treballar la mateixa temàtica:
. Teatrets. A partir d'un escenari podem sorgir moltes històries, creades pels nins i guiades pels mestres. La utilització de caretes afavoreix la participació de tots els alumnes, des del més tímid fins el més obert.
.Jocs. Són molt atractius pels infants els jocs col.lectius tradicionals: 1,2,3 pica paret; cançons per triar, (Un cigró petit, Dalt del cotxe, Comprau peix...); o d'altres com els jocs de punteria, realitzats a material de rebuig, on s'estableixen unes normes, i un ordre.
. Contes. Tenim històries de tot tipus: amb estructures i text repetitius; rondalles mallorquines; contes populars;audicions...
. Titelles. La utilització d'un personatge, com un animalet, (moix, lleó, lloro...), per crear converses, provoquen un clima d'afecte, amistat i complicitat amb els infants. Pensam entre tots el seu nom, descobrim on viu, com és casa seva...A més a més, ens pot dur: sorpreses, cançons, poesies, endevinalles, dites, regals per la classe, o missatges d'un amic seu invisible, ... Dóna-li corda a la teva imaginació, els infants te sorprendran!


Els diccionaris audiovisuals són una proposta interessant per treballar vocabulari.
Altres materials que serveixen per treballar la mateixa temàtica:
. Teatrets. A partir d'un escenari podem sorgir moltes històries, creades pels nins i guiades pels mestres. La utilització de caretes afavoreix la participació de tots els alumnes, des del més tímid fins el més obert.
.Jocs. Són molt atractius pels infants els jocs col.lectius tradicionals: 1,2,3 pica paret; cançons per triar, (Un cigró petit, Dalt del cotxe, Comprau peix...); o d'altres com els jocs de punteria, realitzats a material de rebuig, on s'estableixen unes normes, i un ordre.
. Contes. Tenim històries de tot tipus: amb estructures i text repetitius; rondalles mallorquines; contes populars;audicions...
. Titelles. La utilització d'un personatge, com un animalet, (moix, lleó, lloro...), per crear converses, provoquen un clima d'afecte, amistat i complicitat amb els infants. Pensam entre tots el seu nom, descobrim on viu, com és casa seva...A més a més, ens pot dur: sorpreses, cançons, poesies, endevinalles, dites, regals per la classe, o missatges d'un amic seu invisible, ... Dóna-li corda a la teva imaginació, els infants te sorprendran!


Els diccionaris audiovisuals són una proposta interessant per treballar vocabulari.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)